01 November 2009

a few childhood memories scrapped

I've been scrapping a few childhood memories for Ali Edwards class Today & Tomorrow at Big Picture Scrapbooking. I love the class, even though I haven't had time to do all the challenges in the appropriate weeks. I'll do it in my own pace, though, a little bit here and a little bit there. The biggest challenge is to get a some of the photos from my childhood scanned in at mom's house. I knew of a few she have - and I'm hoping to find a few others that I can use. Looking forward to get my hands on those, but so far I've been doing a bit of catching up on week 3 - and gathered a few childhood memories. I plan on adding a second page to each of these with photos that goes with the stories.

my random childhood memories vol. 1

credits: template by Ali Edwards; alpha by Sahlin Studio; papers from Every Life Has A Story Chapter 3 by The Digi Chick collab; staples and brads from 365-series (March and February) by Crystal Wilkerson

my random childhood memories vol. 2

credits: template by Ali Edwards; alpha and elements by Sahlin Studio; papers from Life's a Beach by Sahlin Studio; background paper and stitches from Any Given Day by Creashens

I'm using my first language on these ones (Norwegian), here is a few words about the content: 1. how my grandmother read the same book for us every time we came to visit 2. about my grandma's bread and 3. how the smell of dirt reminds me of picking potatoes 4. how my mom decorated the house at Christmas 5. about a solo song I did as a kid 6. about play mates only I could see.

Here is the words as I wrote them:

1. HAKKEBAKKESKOGEN

Kvar gong me sov over hos mormor leste ho eit eller fleire kapittler i boka Hakkebakkeskogen. Dette gjekk over fleire år og det var like kjekt kvar gong, sjølv om me til slutt kunne nesten heile boka utanatt. Eg hugsar eg og bror min låg over i huset deira ei sommarnatt, det var uver og tora slo hardt mellom fjella. Me var nok litt redde og det var ikkje lett å finne roa, men mormor visste råd – ho fann fram boka og me sang og leste til veret stilna og augo vart smale. Når eg nå ser boka i bokhylla mi, kan eg ikkje anna enn smile. Gode minne og takksemd fyller tankane.

2. BRØDET TIL BESTA

Eg voks opp på ein gard med Besta og Bestefar som næraste nabo. Det var ikkje reint sjeldan at eg stakk innom dei for ein liten prat – og kanskje for ei brødskive også om det var rette tida på dagen. Besta laga det beste brødet og det var moro å vere med henne og blande deigen, elte han og legge deig-brøda over på steikebrettet. Skulle ønske at eg hadde skrive ned korleis ho laga det, kunne tenke meg litt besta-brød smak nå også.

3. LUKT AV JORD

Lukta av jord får meg til å tenke på alle vår og haust dagar (eller kveldar) som vart bruka til poteter da eg var lita. Det var mykje strev i det å få potetene ned i jorda på vårparten og så opp att midt på hausten. Eg kan ennå kjenne korleis lukta av rå, svart jord fylte nasebora då eg sto bøgd over åkaren, med handa retta ut for å plukke opp nokre nye poteter. Og sjølv om eg skrubba henda flittig, var det ennå svarte rendar att etter ein lang dag i potetåkeren - og ei svak lukt av jord følgde med oss så lenge potetopptakingsdagane varte. Men sjølv om det var slitsamt var det også veldig kjekt - heile familien var igang med arbeidet og ofte kom det også andre innom for å hjelpe oss ein dag eller to. Det var eit godt fellesskap, godt å vere mange ute på åkeren å rope til eller le saman med om ei lita potet susa mot ein uvitandes bakende.... Mamma laga alltid god meddag desse dagane og det var ekstra koseleg å setje seg til bords og delta i praten før me igjen måtte ut og finne poteter - store, middels og små.

4. JULEHUSET

Kvar jul så lenge eg kan hugse har mamma pynta huset til trengsel. Det er ei kule, ein snømann, ein engel eller ein nisse i kvar ei kro. Jula var for oss i familien ei tid for glede og feiring. Det var ei tid da det meste gjekk greitt, da me som barn fekk gjere meir som me ville enn nokon annan gong gjennom året. Det var tid for spikkeband og julebukk, for selskap både heime og hos familie og venner. Og det viktigaste av alt – det var ei tid da mamma var glad og avslappa. Sjølv dei største kranglane endte når me svingte opp heime og julemiddagen var bare minutter unna, nå skulle jula nytast.

5. HVORFOR ER DET KRIG

....var tittelen på ein song eg fekk synge heilt aleine som 10-11 åring ein syttende mai på samfunnshuset. Det var skikkeleg skummelt, men også kjempegøy. Eg kan god hugse kjensla av å få gjere noko eg lika og som eg var god til, sjølv om eg normalt aldri ville ha foreslått meg sjølv om nokon ønska ein solosang. Dette var min fyrste smak av å stå framføre andre og opptre og eg hadde det kjempemore (sjølv om eg aldri ville ha tørt å innrømme det den gongen – det var eg alt for beskjeden til da). At eg seinare fekk vere med tenåringskoret og synge inn denne sangen på kassett - saman med alle dei andre songane koret song - var også med blanda kjensler. Men eit viktig minne. At det stort sett er bare meg som kjenner igjen mi eiga stemme på det opptaket seier meg noko om kor fort eg lærte å bruke stemma skikkeleg etter kvar som eg fekk starte med korsang både her og der.

6. PINNE OG PANNE

Eg har alltid lika godt å snakke med meg sjølv, ting blir liksom så mykje klarare når ein høyrer tankane sine høgt (sjølv om det nokre gongar kan virke litt rart for andre som tilfeldigvis kjem forbi kontordøra mi når eg trur at eg er einaste der...). Eg har blitt fortalt at eg starta tidleg, sjølv om eg ikkje kan hugse det sjølv. Pinne og Panne var mine leikekammeratar i sandkassa lenge før eg visste kva usynleg ven var for noko.


So there you go, another Saturday spent scrapping ;)It was fun, and I can see many more of the same kind of childhood memory scraps coming....

Hope your November started good, we're just chilling at home - blogging, watching telly and enjoying the warmth from our fireplace while the snow is making our garden all bright and white.... Soon the dinner is ready and we have found some energy for a busy week ahead.

Be blessed!

No comments: